Wednesday, 1 October 2014

Kerrang Magazine

Kerrang Magazine 



 The title of the magazine is Kerrang! which suggests its a heavy metal magazine as it is the name of the sound heavy metal makes while being distorted through teens ears. The ‘ Stereotypical ‘ noise which a guitar makes. This title suits the genre of the magazine as the rest of the magazine does represent bands from that genre - being heavy-metal, rock.
- The Masthead of the magazine has a font which is quite large, looks cheesy - as in, it has that ‘grunge’ theme to it, with the cracked and broken lines going through out, representing the rock genre, as that music can be associated with smashing of guitars, and such.  
- The title is the colour black, with a white boarder behind it, which can imply that the magazine is a dark metal magazine. Therefore can imply that target audience would also be associated with wearing black clothes, as well as the artists they associate with. Although this title is obviously important, it is mostly covered by the heads of the main image of the magazine, which implies that in order for them to really indulge the audience into looking and wanting the magazine, they need to advertise all they can - being the artists. (The Artists, and main image - are important)
Theme: Front cover 
– The overall theme is white (background), black, red, yellow and blue, this appeals to the target audience as most of the colours are dark colours and rock is associated with being dark, although they have used bright colours as well to make certain content stand out. The theme of the magazine also ties in together well, meaning that the colours used on the front cover will be used in another part of the magazine as well - for example, yellow stands out a lot here - the DPS featuring the “Rock and roll Excess” may possibly have a yellow background, Making the audience have that sense of Deja vu or recognition.   
Cover Lines: Front Cover 
– Most of the lines that have been selected are rock and heavy metal artists who are included in the magazine, they have also put in teasers, for an example, rocks biggest gig guide, 15 studio reports, a poster special and a post-hardcore vs a TV show - all these will help to grab the attention of the audience and persuade them to pick up and possibly buy the magazine. The cover lines have been written in colloquial language which appeals to the target audience because 15-19 year olds are more likely to understand colloquial language rather than formal language. The cover lines have been written in white, black, blue, red and yellow which is the same as the over theme, with doing this, all of the theme - a long with the background, ties together, this also makes different texts stand out - having a different colour per cover-line will really help the audience differ what they see and what they want to read, with this, the audience know what sort of things will be featured in the magazine before they even open to the contents page. 
Central Image:
– The central image is of the pop ‘punk’ band All Time Low, this shows that the magazine doesn’t specialise in one genre of music but instead they specialise in a few genre’s. The magazine wants to be associated with any band to do with rock/heavy metal or punk.
– The image is using direct address, this creates a close relationship with the reader because the band is looking straight at the reader and it seems the reader is there when the image was taken.
– They are all wearing dark coloured clothes, with one wearing a scarf and one wearing a hat. Two members of the band are showing the readers their tattoo’s, two of the members are making a sign of the horns when one is pointing to the reader. This links to the readership because the sign of the horns is a hand gesture made by a lot of heavy metal artists.
– The anchorage text of the image is the name of the band and telling the UK to watch out as they have arrived, they have also used the words puke, nudity and total mayhem, this appeals to the audience as most fans of heavy metal like wild bands and mayhem.
– The camera angle used is a long shot of all of the members; Mid shot - ,but you are are able to see them to the knee. The lighting of the shot is quite high - there are no deep shadows but more highlights, They are posing in the stereotypical way - the rock sign with the hands, the angry looking faces and such. 
Language:
– The language is colloquial, it gives the impression the magazine wants to be modern and wants to keep up with the types of words teenagers use in modern day society, they keep subheadings short and sweet “ Puke! Nudity! Total Mayhem!”.
Skyline:
– In the skyline, the magazine is showing there is 15 studio reports and some pages about the band Asking Alexandria, this is because the magazine wants to show as much famous bands/artists as they can so more people who like these genres will be persuaded to buy to read about them / buy the magazine. Most of the skyline is yellow and black, this contrasts to the white background to make the skyline stand out from the rest of the magazine. Skylines can also be quite important as sometimes depending on where the magazine is placed, this may be the first thing that you read.
Images:
– There are other images featured in the front cover apart from the main image. For example, there is some images of New Found Glory, Sum 41, Letlive, While She Sleeps and Asking Alexandria- Some other bands are who associated to be quite popular in that genre of music - grabbing the attention of fans who may not be interested in all time low, but may love while she sleeps, etc, this also helps as right next to the image, there is A big circle advertising the fact that Kerrang offer Free posters, and that this is a special, not only that, but it costs the same amount it usually was - so even though you're paying the same amount, it looks better because of the “Special” and “Free posters” .In most of these images, you can see that the main vocalist of these bands are holding a microphone looking at what appears to be a crowd - this Can involve the audience, for instance if they were at that concert or gig. All of these bands are hardcore rock bands, this shows the magazine wants to mainly be associated with all types of rock. The angle used in all of these images is a mid shot / but usually never face on.
Content: Front cover
– The content that is shown on the front cover is mainly focused on famous rock, punk, indie and heavy metal artists, this shows the target audience only really wants to read about artists instead of upcoming events and also the history of these specific bands, these bands are usually the bands who are generally focused in the media at this time, which is why the band of the cover will change every week - if, per say, all time low have just created an album, or are like this coming to the UK, it would be stupid not to make them cover the front. (Publicity)
– As i mentioned before, the main artist which has been chosen for the front cover are All Time Low, the magazine has picked All Time Low is because they were a very famous heavy metal band at that time and anyone who is a fan of the genre will definitely know who they are and therefore will want to buy that magazine. This helps both the band and magazine to grow in popularity. 
House Style: Front cover 
– The font, position and colour of the title and the background colour of the front cover is the same in every addition of the magazine, they do this so their target audience can clearly see which magazine Kerrang! Is, which means that no matter where or how the magazine is placed, the readers are most likely to determine theirs compared to Q, OR hammer. This links to their readership because 15-19 year olds will know exactly what they want and wont want to be looking around for the magazine - Being the target audience.
Layout:
– The front cover looks to be busy, informal and canted. This appeals to the reader because the reader will feel like they are getting more for there money - as it appears that due to everything being cramped, there must be a lot in this magazine, creating the illusion its worth the money, or more, so they should buy that magazine. 
Price:
– The cost of this magazine is £2.20. However as there audience is for quite young people as well as old, the price of the magazine has also had some issue to it. The magazine looks to cost more than it actually does because even though it looks like it has been thrown together the front cover does look organised. The price is always placed in the barcode, which is usually, always placed on the lower left of kerrang, this is so your eyes aren't immediately drawn to the barcode, but its there once your eyes have finished exploring. 
Contents - More detail



Titles of stories - Most of the names of these articles are of famous artists in the industry, this can suggest that they want to concentrate on the artists who are big in the media at the moment compare to a band who’s only had one gig - this is all done in order to keep their target audience interested.

The font changes dependent on what's being written, for instance, for the section names, such as, features, that will be written in bright yellow, with quite a big size - these subheadings underneath will be written in the same font, but black, and way smaller, then finally, the name pages, which are slightly bigger or the same size as the subheadings, but written in red, making them stand out, therefore making life easier for the reader, which in my opinion, makes them want to buy the magazine more, id much rather buy a magazine which is easy to read / nicely laid out, plus, since the audience is for teens and young 20’s, we’re lazy, meaning we wont be bothered if we cant find the page number, we’ll put the magazine down.

This contents page also comes in sections - The contents page is split up into 9 different sections, Feedback, Win!, News, Live reviews, Poster, Features, and more, this is so if someone is just picking up the magazine to get an overview of what the magazine holds, they can do it relatively quickly, they can see what exact posters are in their, what / how good bands are, if they’re soon to be seeing that band - overall it makes the magazine look tidy and straight to the point. They are then split up into headers, subheadings, etc. This makes it then easier again to find out what you want, for example, i go to reviews, then i want to know exactly whos being reviewed, that's a POPULAR artist, so Attack Attack! Is written in bold. 

The contents, as i said before, are mostly featured on these rock / heavymetal bands who at that currant moment, are important to the media, for example, if another magazine are featuring another rock band who are huge, kerrang need to try get someone better, therefore kerrang will always featured the most ‘important on the contents, with either images, small bulks of text, or in these sections. 

The contents page has a very straight forward but rough layout - we have around three main sections - the left, being the images with some tasters of articles, the right side, which is the sections, then the bottom of the magazine, which is the editors note, we also have a small advertisement on the bottom right which is quite small and doesn't seem to fit in with the rest of the layout and colours, but that's good as it catches attention. We then have the masthead at the top being “Kerrang” and “Contents” where there is a red background/box holding the white and black text on top.

Images - The central image is of the Bronx/Mariach messing around ‘as such’ i believe this image is taken from a gig. This shows that the magazine does not take things are seriously as others, they like to show the ‘real’ side of what they know to be music. All of the people in the image are wearing quite dark colours, or no shirts, are look quite tired and sweaty, which can appeal to the audience and give them that sense of “oh I wish I was there” which can further convince them to buy the magazine and get a sense of what gigs are all about. The images take up more space than the writing, which implies that the magazine wants buyers to mainly focus on the images, also linking to the target audience who are young teens to mid 20’s, again showing how we’re lazy and much rather enjoy these images than text. There are also three other images on this contents. 1 being on the lower left, which is a quite dark image of the editor. Another two placed on the main image, both with numbers - advertising articles related to the main image. 

Editors note - There is a note at the bottom left which is written by the editor, this is to give the readers an insight on what happened in order to get the information for this weeks magazine, what will be expected in the magazine also an opinion on what he feels about it, This is sometimes done to show off what the artists are featured i
how they feel about the artists - done to persuade and excite the reader. 

Double Page Spread



There is only one image that's featuring on this DPS, and its an image of the main person who is written about in the article, Oli Sykes, this image takes up around 1 and 1/4 of the overall DPS. Oli Sykes is a famous singer/songwriter from the band Bring Me The Horizon who are very popular to Kerrang’s target audience being young teens to mid 20’s. The image is a mid-shot, chest up, and has a very grunge set to it - being the pose and the way he is dressed. The lighting of the image is very even, there are no shadows meaning that no features of his are hidden, he would be wearing make up which will make his skin look clear as well as photoshop making his overall appearance appealing to the females in the audience. There is no background of the image, apart from the background of the overall DPS.

The masthead of the DPS, being ‘How to write the hottest album of 2013’ Stands out massively compared to the rest of the text due to the font size and colours, as the background is yellow and white, the blue and black text becomes automatically the first thing you can read. This font stays relatively the same through out this DPS except from the ‘By Oli Sykes; Which is the only different front featured - this is as it is more ‘rough’ as the band he is in are counted as heavy metal, that is a good way to portray his look and sound. The font choices used are very bold and easy to read, they also look simple yet appealing. However the actual article has very small font and can be quite hard to read. They have also used a pull-quote from the article which is placed to the left of the image “I was in a bad place before. Now i feel more clear-headed, more awake” which can help to almost give away what the article is based upon. There are around 3 sections of main text placed on this DPS, the text below the masthead, then the two texts placed below that next to each other. This is where the interview based article begins.The overall structure of the DPS looks neat tidy, easy to read or know what's written, and appealing to the eye, the colours used all go together nicely, and are not too intense for the eye.

The language used through out this DPS is quite sophisticated, as the article/interview is quite serious, from this singer moving on from a bad time of his to a good, which is how and why an album became released, but at the same time, the overall tone is quite relaxed, as the target audience are usually below 30, there is no need to get ‘too’ serious, or the audience will feel bored. 

The overall DPS suits the genre of the magazine very well - they have a very popular lead singer of a heavy metal band featuring on the pages, which will automatically appeal to the female audience, the interview is then also sort of a sob story, which again, people will be very interested in reading in. As well as this, the colours, even though they are not the darkest, suit the Indie side of the magazine. Kerrang magazine is published by Bauer Media 




No comments:

Post a Comment